Skrivövning: Den bästa dagen i mitt liv, Annica, Emma, Sumana och Tone

På mötet den 17 maj deltog alla i en skrivövning som gick ut på att man i grupper om tre-fyra skulle i tur och ordning säga varsin mening och skapa en historia tillsammans. Den skulle avslutas med orden "det var den bästa dagen i mitt liv". Här är tjejernas bidrag. Enjoy!


Det var en solig eftermiddag i Jönköping. Klockan var fem och de flesta hade slutat jobbet och var på väg hem. Tyvärr var jag inte en av dem, jag hade fortfarande en timme kvar att sälja hamburgare. Framför mig i kassan står en kvinna som inte vet vad hon ska köpa. På golvet hör jag min högra fot stampa otåligt, välj någon gång då kvinna! Hon tittar på mig och skrattar lite nervöst men fortsätter titta på bilderna bakom mig som utgör vår meny. Så ändligen verkar stans segaste kärring ha bestämt sig och beställer vår ickepopulära fiskburgare, fast utan bröd. Idiot. Till att dricka valde hon såklart mineralvatten utan bubblor. Tjugo minuter senare lämnade jag över fiskburgaren utan bröd, räckte över en pappersmugg och blängde på henne för att hon skulle betala. Medan jag väntade på att hon skulle leta reda på rätt antal mynt, kastade jag en blick ut över restaurangen och fick en smärre chock när jag såg Jack Sparrow. Kärringen betalade och gick ut i restaurangen men verkade inte se piraten och inte heller fiskmåsen som just flög in av någon outgrundlig anledning. Måsen dök ner och snodde kärringens mat från brickan. Jack Sparrow sitter i restaurangen och fiskmåsen stal kärringens mat – bästa dagen i mitt liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0