Skrivövning: Den bästa dagen i mitt liv, Alex, Christian och Robin

På mötet den 17 maj deltog alla i en skrivövning. Den gick ut på att man i grupper om tre skulle gå laget runt och säga varsin mening och skapa en historia tillsammans, och den skulle avslutas med orden "det var den bästa dagen i mitt liv". Här är killarnas bidrag, håll till godo!

 

Regnet öste ner. Det var fredag och jag hade precis begett mig ut från en mardrömsföreläsning. Trots att det nästan var helg infann sig aldrig någon känsla av ledighet. Med sänkt huvud började jag gå mot parkeringen. Min röda Volvo stod där, och när jag kom närmre upptäckte jag en färsk present i form av parkeringsböter. Rasande började jag gå runt bilen och gav den en hård spark på vänster bakhjul vilket resulterade i att min fasttejpade kofångare ramlade av. Ett stort vrål lämnade mina läppar när kofångaren träffade min stortå. Det var helt klart ett misstag att ta på sig flip-flops imorse. På ett ben, hållandes om min fot hoppade jag närmre ut mot vägen vid parkeringen. En svart Opel körde förbi och skvätte upp en sjö av vatten över mig. Chocken från vattenstänket gjorde att jag skakade till, ramlade och skrapade upp vänster armbåge mot asfalten.

 

Blöt och lätt haltandes gick jag tillbaka till min bil, men när jag stack ner handen i fickan för att ta upp nycklarna kände jag bara ett stort hål. Jag förbannade gudarna samtidigt som jag försökte leta efter nycklarna på asfalten. Som tur var hade dock någon yngling eller annan missdådare funnit det lämpligt att bryta sig in i min stackars Volvo. Eftersom låset var uppbrutet kunde jag nu ta mig in i bilen. De flesta sladdarna under ratten hängde löst, och det verkade också som om någon passat på att använda min bil som klosett.

 

Med en bitterljuv känsla tjuvkopplade jag min egen bil, och med bajslukten i nästan började jag köra hemåt med lite trubbel tack vare min onda tå. Eftersom jag varit koncentrerad på att få igång bilen var det först nu jag insåg att lukten i bilen inte enbart kom från exkrement, utan även från uteliggaren som sov i baksätet.

 

Av ren chock fastnade jag med gaspedalen mellan flip-flopsen och foten, och bilen rusade mot den parkerade polisbilen en bit bort. Uteliggaren flög genom luften i ett graciöst svandyk genom min vindruta på väg mot polisbilens bakruta och landade någonstans på golvet i polisbilen.

 

Så nu sitter jag här i häktet och ska upp i rätten nästa torsdag. Jag kan med säkerhet säga att ”det här var den bästa dagen i mitt liv”.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0