Återkomsten, Tone Westerlund & Sumana Landqvist

Bakgrundstory: En man försvinner och är borta från sin fru i två år. När han sedan kommer hem möts han av:

- Kommer du nu?
- Vad menar du?

Han tittade frågande på henne.

- Ja, du har ju varit borta i två år!!
- Vadå två år? Vi sågs ju igår.
- Öh… nä, det gjorde vi inte. Vi har ju inte setts vår bröllopsdag!

Hon tittade konstigt på honom, som om han var galen.

- Fattar du inte att jag blev orolig! Jag trodde att du hade lämnat mig. Nu får du förklara dig! Vart har du varit egentligen?
- Eh… jag, jag vet inte. Det sista jag kommer ihåg var att jag tog cykeln på väg hem från jobbet.

Hon tittade på honom med frågande blick.

- Du måste vara en fullkomlig idiot som tror att jag skulle gå på det.
- ...
- Okej, vi måste ju reda ut det här, berätta det du minns från när du åkte hem från jobbet.
- Ja, det var så här att jag hade precis sagt hej då till Bengt och gick ut genom ytterdörren för att låsa upp cykeln, slänger över ena benet över stången… och sedan minns jag inte mer. Helt plötsligt ser jag hur jag går längst vägen hit.

Hon tittar på honom lätt chockerad, men beslutar sig ändå för att låta honom komma in. Hon visar med handen och han tar två steg genom dörren, in i värmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0